Soms krijg je een aanvraag via één kanaal. Soms twee. En heel soms… krijg je de moeder én de zoon tegelijk aan de lijn 😄.
Mark mailde ons:
“Mijn telefoon is in het water gevallen bij mijn boot aan de Rijndijk in Leiden. Ik heb zelf nog gezocht met een magneet, maar dat is niet gelukt. Mijn ID en bankpas zitten er ook in…”
En bijna tegelijkertijd WhatsAppt zijn moeder Annemieke:
“Hi Recovery Divers, mijn zoon heeft zijn iPhone in het water laten vallen. Heb al een formulier ingevuld. Help?”
Dat laten we ons geen twee keer vragen. En omdat we toch nét terug waren van een andere duik in Leiden (die met de Tom Ford zonnebril van €800), konden we meteen doorplannen.
☕ Zondagochtend op de Rijndijk
Al om 09.00 staan we op de stoep bij Van Rijn-van Kampen transportbedrijf, waar Mark zijn boot heeft liggen. Marja is zelfs nóg eerder en bekijkt rustig de plek des onheils. Mark is er ook al en biedt ons direct een trap aan. In de loods staan meerdere trappen, en de grootste gaat mee. Lekker hoor, luxe instapservice!
Ondertussen komen de eerste toeschouwers. Niet gek ook: een duiker zie je niet elke dag in Leiden, wel in het centrum :-). Laat staan eentje die op jacht is naar een iPhone, inclusief ID en bankpas.
📦 Zoekactie met een bonus
Na de laatste checks springt Marja het water in. Ze daalt af naar een bodem vol schelpjes en mossels, met nét genoeg zicht om te zoeken. De telefoon ligt niet op de plek waar hij zou moeten liggen, maar een stuk verderop — onder de boot, buiten het directe zicht.
Maar ja, dit is Marja. En binnen korte tijd komt ze boven… met de werkende telefoon in haar hand. Mark is opgelucht. Vooral omdat zijn pasjes ook nog allemaal in het hoesje zaten.
We geven zoals altijd ons droogadvies, drinken een lekker bakkie koffie, praten nog even na met de aanwezigen en genieten van de zon. Zo begint een zondag pas écht goed.